24 iun. 2025

Programul Regional Nord-Est 2021 – 2027 Intreprinderi Mici si Mijlocii

APELUL DE PROIECTE – PR/NE/2024/P1/RSO1.3/1/2- INVESTIȚII PENTRU CREȘTEREA DURABILĂ A IMM

 

 Beneficiari eligibili

  • IMM-uri (0 – 249 angajati) din județele Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava și Vaslui;
  • Infiintate cel tarziu la data de 3 ianuarie 2024;
  • Au avut profit din exploarare in 2024;
  • Au sediul social în Regiunea Nord Est cel târziu la momentul primei plăți a ajutorului;
  • Locația de implementare a proiectului în mediul urban sau rural din Regiunea Nord Est, cu exceptia microintreprinderilor pentru care locatia de implementare este obligatoriu in mediu urban;
  • Nu se afla in dificultate;
  • Beneficiarul nu are datorii la stat.

Ajutor financiar nerambursabil – PR Nord Est:

  • Buget total program: 30.000.000 euro;
  • Valoare minima proiect: 200.000 euro;
  • Valoare maxima proiect: 1.000.000 euro;

Contributie proprie:

Locul de implementare în județul Procent minim contribuție proprie –  Întreprindere Mijlocie Procent minim contribuție proprie Întreprindere Mică (inclusiv microîntreprindere)
Bacău 30% 25%
Botoșani 30% 25%
Iași 40% 30%
Neamț 30% 25%
Suceava 30% 25%
Vaslui 30% 25%

Activități eligibile:       

  1. Activități specifice realizării de investiții necesare dezvoltării și/sau diversificării capacității de producție/prestări servicii de tipul:
    1. Lucrări de construire/ modernizare (lucrările de modernizare pot fi considerate eligibile doar în măsura în care sunt aferente unei investiții inițiale)/ extindere a spațiilor de producție, pentru care este necesară autorizația de construire, inclusiv a utilităților generale aferente (alimentare cu apă, canalizare, alimentare cu gaze naturale, agent termic, energie electrică, PSI).
    2. Lucrări de construire pentru care NU este necesară autorizația de construire (dacă este cazul)
  2. Dotarea cu active corporale de natura mijloacelor fixe (obligatoriu): achiziția de echipamente tehnologice, mobilier, aparatura birotică, instalații de lucru, echipamente informatice etc., strict necesare pentru atingerea obiectivelor proiectului.
  3. Dotarea cu active necorporale: cunoștințe tehnice, brevete, drepturi de utilizare, licențe, mărci comerciale, programe informatice, alte drepturi și active similare, strict necesare pentru atingerea obiectivelor proiectului.
  4. Servicii de marketing și branding pentru noile produse/servicii.
  5. Realizarea de studii și rapoarte privind amprenta de mediu a companiei, pentru a sprijini decarbonizarea lanțurilor de aprovizionare, reducerea costurilor de producție și identificarea de acțiuni pentru creșterea circularității.
  6. Servicii de proiectare pentru reparabilitatea, reutilizarea, upgradarea și reciclarea produselor și realizarea de produse cu durabilitate crescută.
  7. Certificare de noi produse/servicii, inclusiv pentru procesele de certificare în scopul obținerii recunoașterii oficiale a noilor produse și servicii ca fiind sustenabile și conforme cu standardele de raportare.
  8. Servicii de raportare non-financiară conformă cu standardele de raportare (de ex: certificare GRI, ESG).
  9. Comunicareși vizibilitate privind proiectul (obligatoriu): activitățile minim obligatorii vor fi completate de măsuri de comunicare specifice Operațiunii de importanță strategică: campanii online dedicate proiectelor, stimularea unei acoperiri mediatice puternice a proiectelor, în special când acestea ating un nivel de maturitate (conferințe / comunicate de presă, invitarea jurnaliștilor să viziteze proiectele), etc.
  10. Alte activități ce pot fi realizate ca parte integrantă a proiectului, ca de exemplu: managementul de proiect, auditul, activități care vizează cooperarea externă, etc.

Perioada de depuneri:

  • 02.06.2025 – 31.07.2025

Obtine intre 200.000 euro si 1.000.000 euro. Solicita consultanta prin formularul de CONTACT sau la numarul: 0376448085.


Pentru a fi la curent cu ultimele stiri, ne poti urmari si pe facebook: Facebook Activ Business Advisor


Documente utile:

Anexa 1 – Instrucțiuni privind completarea cererii de finanțare

Anexa 2 – Declarația Unică

Anexa 3 – Glosar de termeni specifici

Anexa 4 – Lista domeniilor și subdomeniilor – RIS 3 NE

Anexa 5 – Declarație încadrare întreprindere în categoria IMM

Anexa 6 – Îndrumar privind încadrarea în categoria IMM-urilor

Anexa 7 – Plan de afaceri

Anexa 8 – Macheta financiară

Anexa 9 – Lista de dotări, lucrări sau servicii

Anexa 10 – Matrice de corelare buget cu deviz

Anexa 11 – Grila de evaluare tehnică și financiară

Anexa 12 – Grila de contractare

Anexa 13 – Contract de finantare

Anexa 14 – Declaratia realizare modificari

Anexa 15 – Categorii și subcategorii de cheltuieli eligibile

Anexa 16 – Declaraţie eligibilitate TVA(sub 5000000 euro)

Anexa 17 – Notă privind fundamentarea rezonabilității costurilor

Anexa 18 – Plan de monitorizare a proiectului

Anexa 19 – Grila de verificare a încadrării în categoria IMM

Anexa 20 – Reguli de acordare ajutor de stat si de minimis

Anexa 21 – Declaraţia privind ajutoarele de stat si de minimis

Ghid economie circulara


PR Nord Est