Programul Regional Nord-Est 2021 – 2027 Intreprinderi Mici si Mijlocii
APELUL DE PROIECTE – PR/NE/2024/P1/RSO1.3/1/2- INVESTIȚII PENTRU CREȘTEREA DURABILĂ A IMM
Beneficiari eligibili
- IMM-uri (0 – 249 angajati) din județele Bacău, Botoșani, Iași, Neamț, Suceava și Vaslui;
- Infiintate cel tarziu la data de 3 ianuarie 2024;
- Au avut profit din exploarare in 2024;
- Au sediul social în Regiunea Nord Est cel târziu la momentul primei plăți a ajutorului;
- Locația de implementare a proiectului în mediul urban sau rural din Regiunea Nord Est, cu exceptia microintreprinderilor pentru care locatia de implementare este obligatoriu in mediu urban;
- Nu se afla in dificultate;
- Beneficiarul nu are datorii la stat.
Ajutor financiar nerambursabil – PR Nord Est:
- Buget total program: 30.000.000 euro;
- Valoare minima proiect: 200.000 euro;
- Valoare maxima proiect: 1.000.000 euro;
Contributie proprie:
Locul de implementare în județul | Procent minim contribuție proprie – Întreprindere Mijlocie | Procent minim contribuție proprie Întreprindere Mică (inclusiv microîntreprindere) |
Bacău | 30% | 25% |
Botoșani | 30% | 25% |
Iași | 40% | 30% |
Neamț | 30% | 25% |
Suceava | 30% | 25% |
Vaslui | 30% | 25% |
Activități eligibile:
- Activități specifice realizării de investiții necesare dezvoltării și/sau diversificării capacității de producție/prestări servicii de tipul:
- Lucrări de construire/ modernizare (lucrările de modernizare pot fi considerate eligibile doar în măsura în care sunt aferente unei investiții inițiale)/ extindere a spațiilor de producție, pentru care este necesară autorizația de construire, inclusiv a utilităților generale aferente (alimentare cu apă, canalizare, alimentare cu gaze naturale, agent termic, energie electrică, PSI).
- Lucrări de construire pentru care NU este necesară autorizația de construire (dacă este cazul)
- Dotarea cu active corporale de natura mijloacelor fixe (obligatoriu): achiziția de echipamente tehnologice, mobilier, aparatura birotică, instalații de lucru, echipamente informatice etc., strict necesare pentru atingerea obiectivelor proiectului.
- Dotarea cu active necorporale: cunoștințe tehnice, brevete, drepturi de utilizare, licențe, mărci comerciale, programe informatice, alte drepturi și active similare, strict necesare pentru atingerea obiectivelor proiectului.
- Servicii de marketing și branding pentru noile produse/servicii.
- Realizarea de studii și rapoarte privind amprenta de mediu a companiei, pentru a sprijini decarbonizarea lanțurilor de aprovizionare, reducerea costurilor de producție și identificarea de acțiuni pentru creșterea circularității.
- Servicii de proiectare pentru reparabilitatea, reutilizarea, upgradarea și reciclarea produselor și realizarea de produse cu durabilitate crescută.
- Certificare de noi produse/servicii, inclusiv pentru procesele de certificare în scopul obținerii recunoașterii oficiale a noilor produse și servicii ca fiind sustenabile și conforme cu standardele de raportare.
- Servicii de raportare non-financiară conformă cu standardele de raportare (de ex: certificare GRI, ESG).
- Comunicareși vizibilitate privind proiectul (obligatoriu): activitățile minim obligatorii vor fi completate de măsuri de comunicare specifice Operațiunii de importanță strategică: campanii online dedicate proiectelor, stimularea unei acoperiri mediatice puternice a proiectelor, în special când acestea ating un nivel de maturitate (conferințe / comunicate de presă, invitarea jurnaliștilor să viziteze proiectele), etc.
- Alte activități ce pot fi realizate ca parte integrantă a proiectului, ca de exemplu: managementul de proiect, auditul, activități care vizează cooperarea externă, etc.
Perioada de depuneri:
- 02.06.2025 – 31.07.2025
Obtine intre 200.000 euro si 1.000.000 euro. Solicita consultanta prin formularul de CONTACT sau la numarul: 0376448085.
Pentru a fi la curent cu ultimele stiri, ne poti urmari si pe facebook: Facebook Activ Business Advisor
Documente utile:
Anexa 1 – Instrucțiuni privind completarea cererii de finanțare
Anexa 3 – Glosar de termeni specifici
Anexa 4 – Lista domeniilor și subdomeniilor – RIS 3 NE
Anexa 5 – Declarație încadrare întreprindere în categoria IMM
Anexa 6 – Îndrumar privind încadrarea în categoria IMM-urilor
Anexa 9 – Lista de dotări, lucrări sau servicii
Anexa 10 – Matrice de corelare buget cu deviz
Anexa 11 – Grila de evaluare tehnică și financiară
Anexa 12 – Grila de contractare
Anexa 13 – Contract de finantare
Anexa 14 – Declaratia realizare modificari
Anexa 15 – Categorii și subcategorii de cheltuieli eligibile
Anexa 16 – Declaraţie eligibilitate TVA(sub 5000000 euro)
Anexa 17 – Notă privind fundamentarea rezonabilității costurilor
Anexa 18 – Plan de monitorizare a proiectului
Anexa 19 – Grila de verificare a încadrării în categoria IMM
Anexa 20 – Reguli de acordare ajutor de stat si de minimis
Anexa 21 – Declaraţia privind ajutoarele de stat si de minimis

PR Nord Est